Újabb szemrevaló Volkswagen: íme a januárban támadó Virtus
Egyelőre csak egyetlen felvételünk van róla, de már az alapján is ígéretesnek tűnik az újdonság. Viszont van egy nagy probléma is vele.
Egyelőre csak egyetlen felvételünk van róla, de már az alapján is ígéretesnek tűnik az újdonság. Viszont van egy nagy probléma is vele.
A Volkswagen konszern fiatalosan vagány márkájának húzómodellje teljesen megújult: a 2017-es Ibiza szemrevaló és igen méretes lett, de az extra lóerőket nagyon drágán mérik hozzá.
A Volkswagen dízelbotránya kitörése óta első alkalommal kötelezett német bíróság egy autókereskedőt emissziósérték-manipuláló szoftverrel rendelkező autó visszavásárlására.
Akár a Shrek szamara, amikor először megszólal, nagyjából ehhez hasonló meglepetés volt a kis Seat, ami lényegében semmilyen tulajdonságával nem tűnik ki, amíg ki nem próbáljuk.
A külsején szinte semmi nem változott, az orrában viszont az 1.4-es TSI motort felváltja az 1.8-as TSI blokk 192 lóerővel.
A Barcelonai Motorshow-n bemutatkozó modell mindhárom tagja – a háromajtós SC, a kombi ST és az ötajtós is – megújul.
Ha az embernek van egy Seat Ibizája, teljesen mindegy, hogy merre jár, "jakuzzizni" bárhol képes lehet. Nem hiszi? A designboomon megjelent fotók alapján pedig bizony, így van.
Na jó, praktikusnak nem nevezhető, de nagyon mutatós Benedetto Bufalino francia művész ötlete: egy régi Seat Ibizát alakított át jacuzzivá. Leszedte a tetejét, az ablakokat, és a kocsi belső részeit, így kétszemélyes medence lett belőle. A karosszéria azonban burkolatnak megmaradt, és a kerekek is, vélhetően dísznek.
Nem a megújult Ibiza lesz a Seat megmentője, a csinosítás, amin átesett csak jóindulattal nevezhető ráncfelvarrásnak, inkább csak a márkaarculat egységesítésének és a manapság egyre divatosabb szögletesítésnek lehetünk szemtanúi. Ha nem a megváltót keressük benne, csalódni nem fogunk, az Ibiza fain kisautó: feszes, gyors, takarékos.
Kisautóból van dögivel. A versenytársaktól nehezen különböztetik meg magukat a gyártók, a Seatra még régen ráaggatták a sportos, emocionális jelzőket. És mit szóljon mindehhez az Ibiza? Bárhogy méregetjük, sem nem sportos, sem nem izgalmas a kocsi - bár más baja nincs. Az importőr ezt a helyzetet csinos felszereltséggel kívánja megoldani: sportosságot és emóciókat kínál felárért.
Szerettem volna látni az arcát annak a két szlovák testvéremnek, akik megpróbáltak kétoldalról lenyomni a Hungária körúton valamelyik este. Esélyük sem volt. A kis Seat könnyedén hagyta faképnél a hathengeres turbódízel ML-osztályosokat. Nem egy, nem két és nem három lámpánál. Még arra sem volt időm, hogy rájuk mosolyogjak. Tetszettek volna inkább Seat Ibiza SC Cupra Bocanegrát venni.
Látványosan más, mint a többi. Városban lehet vele pattogni, ám az autópályán nem segít a tuningruha, erőtlen és rugalmatlan, de legalább szép. Előjáték az Ibiza Cuprához. Reméljük lesz az is.